הורדת מפלס הלחץ

הסירו דאגה מלבכם, בכל הקשור לאדריכלות ועיצוב פנים, אנו כאן בשבילכם, מהרגע הראשון – ועד לקבלת המפתחות לבית. אז מה בעצם אנחנו עושים? הכינו לעצמכם כוס קפה, ושבו לקרוא, בסיום תבינו – עד כמה חשוב להיעזר באנשי מקצוע מהשורה הראשונה.

נתחיל?

צעדים ראשונים ובירוקרטיה

חתמנו על חוזה ויצאנו לדרך ארוכה ומאתגרת עם קצת כאב ראש, אך אל דאגה בסוף המאמץ משתלם. אנו מזמינים מודד שימדוד את השטח (גם כאן המתכננת ומעצבת הפנים חן אברהמוף בתמונה), לאחר מדידה מתחילים בקבלת נתונים מהוועדה וממנהל מקרקעין ישראל.

המתכננת ומעצבת הפנים חן אברהמוף יושבת, בודקת, מחשבת, מתכננת והנה נולד התכנון לבית חדש. הסקיצה הראשונה תהיה מעין טיוטה כי יתכנו שינויים קטנים ולעתים גדולים, אך אנו לא מתייאשים ולפעמים אנו מתחילים סקיצה חדשה עד לקבלת סקיצה לשביעות רצון הלקוח.

לאחר התייעצויות צריך לבחור גם מהנדס שעליו מוטלת עבודת תכנון ההנדסה, עמודים, ברזלים, כתב כמויות חישובים סטטיים וכדומה. לאחר אישור הסקיצה הרעיונית מתחילים לחבר את כל פינות הבית לגרמושקה – תכנית הגשה לוועדה. הגרמושקה בנויה מדף ראשון + חישוב שטחים, מפת מדידה מעודכנת לשנה קדימה, כל תכניות המבנה המופקות על ידי חן אברהמוף, חתכים, חזיתות ותכנית ממ"ד לאישור הג"א שאותה המהנדס תכנן הנדסית. כאשר הגרמושקה מוכנה הלקוחות חותמים, וכמו כן מזכירות היישוב/ קיבוץ חותמים גם הם. לאחר מכן המתכננת חן אברהמוף לוקחת את התכנית לוועדה, בצירוף תכנית מדידה עדכנית חתומה בידי המודד ותעודות זהות של הלקוחות.

והחל מרגע זה, אנחנו כבר באמצע הדרך. בשלב זה בודקים את נושא המימון עם מספר בנקים למשכנתאות. הבקשה מגיעה למזכירות והוועדה מקבלת מספר תיק ומספר בקשה. הבקשה נבדקת ע"פ תכנית בניין עיר, חוק התכנון והבנייה וכו', ע"י בודקת התכניות ומהנדס הוועדה.

שונאים בירוקרטיה? תנו למשרד אדריכלות החן לחסוך לכם את כאב הראש. צרו קשר עכשיו לפגישת ייעוץ

בודקת התכניות מכינה גיליון דרישות לבקשה ומשבצת את הבקשה לדיון בישיבת רישוי/ מליאה (בקשות אשר בהם הקלה/ שימוש חורג וכדומה) בהתאם לצורך. הוועדה דנה בבקשה ומקבלת החלטה לאשר בתנאים/ להשהות/ לדחות. בנוסף, בודקת התכניות, מכינה פרוטוקול ישיבה כולל גיליון דרישות בהתאם להחלטות שניתנו. ואז הגיע הזמן להחליט באיזה בנק לוקחים את המשכנתא.

אחרי ששלחנו את תכנית ההגשה לאישור וקבלת היתר אנחנו מתקדמים, ומתחילים בתכניות העבודה שכוללות: תכנית עבודה לקבלן עם כל המידע לשלד המבנה, חשמל, אינסטלציה, פתחים (דלתות, חלונות ומסגרות) איטום, מיזוג אוויר וכו' . בשלב זה המהנדס הכין לנו כבר חישובים סטטיים, מיקום עמודים, כתב כמויות וכו'. המודד מצידו מכין לנו תכנית עבודות עפר ומסמן לנו את מיקום היסודות בשטח לאחר קבלת היתר בנייה. במהלך שלב זה אנחנו מקבלים מהועדה את פרוטוקול הישיבה. המתכננת ומעצבת הפנים חן אברהמוף מטפלת וממציאה את כל התנאים המבוקשים בגיליון הדרישות והפרוטוקול, על מנת לקדם את תהליך הרישוי ולקבל היתר בנייה חוקי. המתכננת חן אברהמוף והלקוח שולחים את כל הדרישות במלואם לוועדה. בודק התכניות מוודא שאכן כל הדרישות מולאו ומכין את הבקשה להדפסת היתר. מזכירת הוועדה מכינה את אגרות הבנייה ומדפיסה את היתר. הבקשה מועברת לחתימות אצל מהנדס הוועדה ויו"ר הוועדה. לאחר החתימות מודיעה מזכירת הוועדה ללקוח ולמתכננת ומעצבת הפנים ע"י מכתב/ טלפון שההיתר מוכן. הלקוח משלם את אגרות הבנייה ומקבל את ההיתר. ניגשים לבנק עם היתר הבניה כדי לקדם את התהליך.

הבנק שולח שמאי מטעמו להעריך את הנכס, ורק לאחר הערכה וחתימות הלקוחות בבנק, הבנק ישחרר כסף לפי שלבים – וקצב בנייה.

מתחילים את הבנייה בשטח

במהלך הוצאת ההיתר יש להתרשם ממגוון קבלני שלד ובעלי מקצוע נוספים כמו חשמל, אינסטלציה, איטום, טייח, רצף, אלומיניום וכו'. לבדוק מחירים ולסגור עם בעלי המקצוע הנבחרים. הלקוח מחליט אם הוא רוצה לקחת קבלן עם חומר, או קבלן בלי חומר. כאן הלקוח נדרש לספק לקבלן כל חומר שיבקש בזמן. אפשרות נוספת לקחת "קבלן מפתח" שפרושו להתעסק עם קבלן אחד שמביא את כל בעלי המקצוע האחרים עד לסיום סופי של המבנה. במידה וישנם המלצות, דרך זו היא היעילה ביותר.

ברגע שההיתר בתוקף אפשר להיכנס לשטח עם טרקטור לפלס וליישר את השטח במידת הצורך. בשלב זה הלקוחות מתחילים את המסע בין חניות הקרמיקה, הדלתות, החלונות וכדומה. מתחילים לחפור את היסודות ולהכניס את הכלונסאות -לצקת אותם. לאחר מכן מתחילים את טפסנות קורות הקשר ויוצקים בחללים שנוצרו אדמה או חומר מילוי אחר ומניחים ארגזי פולי בד או קלקר.

מתחילים לראות את הסוף

ממשיכים לטפסנות של הרצפה, בסיס העמודים, מניחים את הברזל, מניחים את הצנרת בתוך הרצפה ע"פ תכניות מתאימות ורק לאחר מכן יוצקים את הרצפה. מתקדמים עם בניית הקירות החיצוניים בבלוקים הקובעים את המסגרות. מתקינים דלתות וחלונות במהלך בניית הקירות החיצוניים ומניחים צנרת למערכות השונות בהתאם לתכניות המתאימות, עושים טפסנות ויוצקים בטון.

משלימים עם בלוקים וממשיכים לטפסנות של התקרה הראשונה יוצקים שנית הפעם את התקרה. לאחר שסיימנו את שלד המבנה החיצוני מתחילים מחיצות פנים. החשמלאי מתחיל את עבודות החשמל, תקשורת ומיזוג אוויר בכל הבית, במקביל נכנס גם האינסטלטור ועושה את עבדותו. איש השיש מתקין את ספי השיש בחלונות ובמעקה גג. אנשי הדלתות והאלומיניום מתקינים משקופים עיוורים, רק לאחר המשקופים העיוורים נכנס הטייח ומתחיל עבודות טיח פנים וחוץ. הטייח נכנס רק אחרי שהחשמלאי והאינסטלטור סיימו את עבודתם. מנקים את הגג ומכינים את השטח לאיטום. אנשי האיטום מגיעים ועושים איטום לגג ולחללים הרטובים. לאחר עבודתם הם בודקים בדיקת הצפה ואם יש צורך מתקנים ועורכים בדיקה נוספת. לאחר טיח פנים ואיטום שירותים ומקלחות הרצף נכנס גם לעבודה ומתחיל את ריצוף הבית וריצוף המקלחות. מתחילים בעבודות צנרת חוץ מים ביוב וחשמל ובמקביל את עבודות הפיתוח והגינון בגמר עבודות השלמת קירות חוץ.

עבודות הצביעה מתחילות בתוך הבית ומחוץ לבית (טייח צבעוני, ציפוי אבן, ציפויים אחרים,שיש וכו'). איש השיש מגיע ומתקין את השיש במטבח. מתקינים אביזרים של מערכות חשמל, מיזוג אוויר, בית חכם וכו'. ובנוסף את הכלים הסנטרים: אסלות, אמבטיה, מקלחונים, כיורים וברזים.  יש המבצעים בדיקת הפעלה של כל המערכות השונות שהתקנו בבית. מתחילים התקנות של ריהוט קבוע כמו ארונות מטבח, ארונות אמבטיה, מזווה וכו'. מתקינים דוד וקולטי שמש ומתקנים נוספים ציוד, מיזוג אוויר, קמין וכו' .

מקבלים אישור אכלוס –"טופס 4" חיבור חשמל ע"י חברת חשמל, חיבור מים לרשת המקומית, ניקיון סופי של הבית והשטח הגינה. וכל שנותר לנו לארוז את הבגדים, חפצים חשובים, רהיטים, פרטים שאנו זקוקים להם – וקדימה, לבית החדש.

ניתן להוציא אישור אכלוס "טופס 2" לחיבור חשמל זמני לפני תחילת ריצוף ו/ או אחרי קבלת ההיתר בנייה על מנת לאפשר לבעלי המקצוע לעבוד בצורה מסודרת.

שיהיה בשעה טובה!

כל התהליך יכול לקחת בזמן שנה וחצי עד שנתיים כולל תהליך הרישוי. ואם נהיה אופטימיים אולי גם פחות 🙂

 

להשארת פרטים לתוכנית ליווי מקצועי

הורדת מפלס הלחץ
  • עינב ושרון דידי פקיעין החדשה

    וזה המטבח שלייי, תודה על הליווי והתכנון המושלם עד הפרט האחרון, וכמובן על תכנון כל הבית.

  • עטרה וערן סבן קיבוץ גשר הזיו

    במשך שנתיים רק תכננו שהכל ייצא מושלם ולפי מה שרצינו, היום עוד שנייה לפני הכניסה לבית אני שמחה שהבית שלי יצא כמו שרציתי ללא פשרות, חן, אדריכלית ומעצבת מקסימה ונעימה מקשיבה ותורמת את הידע שלה למבנה.

  • הדר ונועם סוחריאנו כפר הורדים

    ברצוני להוקיר תודה לחן האדריכלית המקסימה אשר ליוותה אותנו כשנה וחצי בכל תהליך הבנייה. חן מלאת מוטיבציה, אנרגטית, אדיבה ומקצועית ביותר. בעלת ידע נרחב בתחום ורצון תמידי לרכוש ידע נוסף. הפכה את התהליך המייגע לחוויה נהדרת והתוצאה הסופית היא הכי טובה שיכולנו לבקש, בית חלומותינו.

  • מיה בן שושן קלינקה בנהריה

    נהנית ונהנים מאוד מהעיצוב הרגוע, הנעים והמותאם כל כך לצרכים... כיף להיזכר בדרך שנעשתה!

  • שילון ולירון רחום מושב עמקה

    היי חן, ברצוני לומר לך המון המון תודה על כל התהליך בניית הבית שלנו! על זה שתמכת בנו לאורך כל הדרך, על עמידות בזמנים, הסובלנות והיחס האישי והמקצועי וזה לא מובן מאליו!

  • קרן ושי לוי נהריה

    חן איזה מרגש כאילו רק אתמול התחלנו את השיפוץ! תודה על חוויה שלא נגמרת. לימדת אותי המון על חללים ועיצוב היה תענוג לעבוד איתך ועדיין לא סיימנו כי אין סוף לבית!!!! את מעצבת מעולה ואמליץ בחום עליך תמיד!!! תודה רבה על דרך שהתחילה לפני שנה וכנראה שלא תסתיים בקרוב…. אוהבת אותך!

דילוג לתוכן